فنس توری عمدتا به دو روش دستی و ماشینی اتوماتیک تولید میشود که در ادامه به جزئیات هر یک پرداخته میشود.
انتخاب روش تولید توری به نیاز و مقیاس تولید بستگی دارد. در هر دو روش دستی و ماشینی، میتوان از مفتولهای با جنسهای مختلف مانند فولاد گالوانیزه، PVC، رنگ شده، پلاستیکی و استیل ضدزنگ استفاده کرد.
توریهای حصاری در ابعاد و طرحهای مختلف با ارتفاع، ابعاد چشمه و قطر مفتولهای گوناگون تولید میشوند، همچنین کیفیت و استحکام توری حصاری به جنس مفتول، ضخامت، ابعاد چشمه، قطر مفتول و روش تولید آن بستگی دارد.
تنوع در جنس مفتول و پوششهای مختلف، این نوع توری را به گزینهای ایدهآل برای محصور کردن فضاهای مختلف با نیازها و شرایط گوناگون تبدیل کرده است. در ادامه، به معرفی و بررسی انواع فنس توری براساس جنس میپردازیم تا در انتخاب و خرید این محصول راهنمایی لازم را به شما ارائه دهیم.
1. فنس توری فولاد گالوانیزه: این نوع توری مزایای متعددی از قبیل مقاومت بالا در برابر زنگزدگی و خوردگی، طول عمر بالا، مناسب برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی و ظاهر زیبا و براق دارد اما در مقابل قیمت آن نسبت به فنس توری فولاد سیاه بالاتر است. گفتنی است فنس توری گالوانیزه به دو روش سرد و گرم تولید و عرضه میشود.
2. فنس توری روکش شده با PVC: این نوع توری دارای مقاومت بیشتری در برابر اشعه UV و شرایط جوی نامناسب است، تنوع رنگی بالا و زیبایی ظاهری چشمگیری دارد اما گرانترین نوع توری حصاری به شمار میرود.
3. فنس توری رنگ شده: دارای ظاهری زیبا است اما نسبت به توری گالوانیزه در برابر زنگزدگی و خوردگی دوام پایینتری دارد.
4. فنس توری پلاستیکی: نوع دیگری از این تور، فنس پلاستیکی است که وزن سبک و قیمت مناسبی دارد، همچنین در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و اشعه UV مقاومت خوبی دارد اما در مقابل استحکام پایینتری نسبت به فنس توری فلزی دارد و برای مصارف سنگین چندان مناسب نیست.
5. فنس توری استیل ضدزنگ: این نوع توری در برابر زنگ زدگی، خوردگی و سایر عوامل محیطی مقاومت بسیار بالایی دارد، علاوهبر این از زیبایی ظاهری، استحکام و طول عمر بالایی نیز برخوردار است؛ از طرفی گرانترین نوع فنس توری، توری استیل ضدزنگ است.
1. ارتفاع: ارتفاع فنس توری بین 0.5 تا فنس 3 متر متغیر است. این تنوع ارتفاع، پاسخگوی نیازهای مختلف در حصارکشی فضاهای گوناگون است. از فنس توری با ارتفاع کم برای محصور کردن باغچهها و فضاهای کوچک و از فنس توری با ارتفاع زیاد برای محصور کردن زمینهای کشاورزی، باغها، محوطههای ورزشی، تأسیسات و تجهیزات و همچنین ساخت قفس برای حیوانات استفاده میشود.
2. ضخامت مفتول: ضخامت مفتول مورد استفاده در تولید فنس توری، بین 2 تا 4.75 میلیمتر است. هرچه ضخامت مفتول بیشتر باشد، استحکام و مقاومت فنس توری نیز افزایش مییابد. انتخاب ضخامت مناسب مفتول، به نوع کاربرد فنس توری بستگی دارد برای مثال، برای محصور کردن فضاهای حساس و نیازمند امنیت بالا، از فنس توری با ضخامت مفتول بیشتر استفاده میشود.
3. وزن: وزن فنس توری به طور مستقیم به ضخامت مفتول و ابعاد چشمههای آن بستگی دارد. به طور کلی، هرچه مفتول ضخیمتر و چشمهها ریزتر باشد، وزن فنس توری نیز سنگینتر خواهد شد. این وزن رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. فنس توری با وزن بیشتر، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.
4. ابعاد چشمه: ابعاد چشمههای فنس توری به طور معمول 4، 5، 6 و 7 سانتیمتر است. هرچه ابعاد چشمهها کوچکتر باشد، امنیت، استحکام و طول عمر فنس توری نیز بیشتر خواهد شد اما در مقابل، قیمت آن نیز افزایش مییابد. انتخاب ابعاد چشمه مناسب، به نوع کاربرد فنس توری بستگی دارد برای مثال، برای محصور کردن فضاهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، از فنس توری با ابعاد چشمه کوچکتر استفاده میشود.
فنس توری یا توری حصاری به دلیل تنوع در ابعاد، جنس و قیمت، کاربردهای بسیار متنوعی در مکانهای مختلف دارد. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین کاربردهای توری حصاری میپردازیم.
شرکت تولیدی ایران توری یکی از قدیمی ترین و معتبرترین تولیدکنندگان فنس توری در ایران است. آنها طیف گسترده ای از فنس های توری را برای مصارف مختلف از جمله حصارکشی امنیتی، حصارکشی کشاورزی و حصارکشی حیوانات خانگی ارائه می دهند. محصولات ایران توری از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند و برای دوام و ماندگاری طراحی شده اند.
شرکت فنس گستر این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فنس توری در ایران است. آنها طیف گسترده ای از فنس های توری را برای مصارف مختلف از جمله حصارکشی امنیتی، حصارکشی ورزشی و حصارکشی باغ ارائه می دهند. محصولات فنس گستر از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند و برای دوام و ماندگاری طراحی شده اند.
میهن توری و صنایع مفتولی توری کالا از دیگر تولیدکنندگان شناختهشده در زمینه تولید توری حصاری است. هنگام انتخاب یک تولید کننده، مهم است که نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید، همچنین باید در مورد کیفیت محصولات و خدمات مشتری شرکت تحقیق کنید.